Romanja - Stara Loka

Arhiv
ROMANJA
______________________________
UTRINKI S SLOVENSKO-HRVAŠKEGA SREČANJA S FATIMSKO MARIJO V STIČNI & DVODNEVNE PRIPRAVE NA ROMANJE V FATIMO Z DRUŽINSKO AKADEMIJO
[ fotogalerija: M. Kokelj, G.Berce]

Družine iz Stare Loke in okolice se pripravljamo na romanje v Fatimo, ki ga bomo imeli konec oktobra 2017. To bo v zadnjih treh letih že tretje romanje, ki se ga bomo udeležili starši in otroci. Predhodno pripravo na romanje smo imeli v soboto, 14. 10. 2017, v Stični, kjer se je odvijalo praznovanje 100. obletnice fatimskih prikazovanj Marije trem malim pastirčkom Jacinti, Frančišku in Luciji. Fatimsko sporočilo je za današnji čas izjemnega pomena, saj nam odstira pot k miru in spravi za vse človeštvo, zato smo poklicani, da ga zaživimo tudi v naših srcih.
V Stični je bilo zelo slovesno. Pri kipu Marije romarice iz Fatime na Portugalskem, ki jo je k nam prinesla portugalska delegacija, se je zbralo okrog 7.000 romarjev, od tega je bilo približno 2.000 hrvaških bratov in sester. Slovesnost smo pričeli s skupno molitvijo in prošnjami za mir in ostale potrebe. Sledilo je slovesno maševanje slovenskih in hrvaških škofov s pridigama slovenskega nadškofa metropolita Stanislava Zoreta in varaždinskega škofa Josipa Mrzljaka. Po kosilu in odmoru smo si ogledali stiški muzej krščanstva na slovenskem. Pridružil se nam je tudi naš duhovni vodja Branko Potočnik, reteški župnik, ki bo na romanju naš duhovni vodja. Staršem in otrokom je ob koncu dneva pripravil zanimivo predavanje o odnosih v družini in odnosu z Bogom, o namenu romanja in o tem, kako se nanj pripraviti, da bi lahko prejeli tudi sadove - milosti nebeške Matere.
Našo pripravo smo nadaljevali v nedeljo, 15. 10. 2017. Gospod dr. Jurij Kočar, ki je prevzel turistično vodenje našega romarskega občestva po Portugalskem, nam je predstavil kraje, ki jih bomo obiskali in glavne znamenitosti, ki si jih bomo ogledali. Duhovno pripravo smo v nedeljo zaključili s sveto mašo, ki jo je daroval Branko Potočnik.
Na skupni pripravi smo se med seboj nekateri prvič spoznali. Tudi smeha in otroške razigranosti ni manjkalo. Bilo je duhovno bogato in blagoslovljeno. Hvala Gospodu, da nas je zbral in povezal v eno veliko družino!

Metka Oblak

Viroza me je položila v posteljo, zato sem čudovito slovesnost slovensko-hrvaškega srečanja s fatimsko Marijo, ki je bilo v soboto, 14. 10. 2017, v Stični pod geslom SKUPAJ ŽIVETI MARIJIN KLIC, poslušala preko Radia Ognjišče in bila po molitvi povezana z okoli 8.000 romarji! Skupna molitev dveh sosednjih narodov, vse generacije združene ob Mariji, ki nam s svojo besedo in zgledom kaže pot skozi vse izzive, pot povezanosti in preseganja razprtij, in nam daje najmočnejše orožje za boj proti zlu – molitev rožnega venca! Po 100 letih zadnjega Marijinega prikazanja v Fatimi, ki smo se ga spominjali v petek, 13. 10., nam je Bog pripravil čudovito srečanje s fatimsko Marijo v Stični Čudeži vsak dan vsepovsod! Naslednji dan, v nedeljo, 15. 10., pa mi je bilo dano, da sem se v Stični pridružila družinam, ki smo ta velik dogodek ob sklepu praznovanja 100-letnice fatimskih prikazovanj povezale z dvodnevno pripravo na romanje v Fatimo, kamor se odpravljamo od 27. do 31. oktobra 2017. V krogu Družinske akademije nas bo 12 družin, skupaj 59 romarjev, od tega 37 otrok v starosti od 1 do 17 let, obiskalo Portugalsko in milostni kraj Marijinih prikazovanj, da se Bogu zahvalimo za njegovo navzočnost v našem življenju in mu po Mariji izročimo skrbi in radosti našega časa.

ROMANJE DRUŽIN V MEDJUGORJE [ fotogalerija, M. Kokelj]
27.-29. april 2015
»Kaj  ko bi letos, ko v Stari Loki praznujemo 150. obletnico posvetitve  župnijske cerkve sv. Jurija, naše družine romale k Mariji v Medjugorje?«  je odzvanjalo v naših srcih že sredi zime. V času, ko je svetost  družine na veliki preizkušnji, smo začutili klic Marije, da nas poveže v  edinosti ter poživi našo vero in zaupanje v Boga. Staroločani smo  blagoslovljeni s starodavno romarsko cerkvijo v Crngrobu in k Mariji  radi romamo ob mnogih priložnostih. A pot v Medjugorje nas pripelje do  kraja, kjer je Marija v sedanjem času še posebej živo navzoča. Na obisk k  Njej smo se podali z avtobusom od 27. do 29. aprila in s seboj povabili  domačega župnika Alojza Snoja, ki se nam je z veseljem pridružil.  Mavrica 13 družin, skupaj z vodjo romanja, go. Julijano, župnikom in  argentinskim Slovencem Emiliem 58 romarjev, od tega 34 otrok, starih od 7  mesecev do 15 let! V soncu in dežju, po spolzkih skalah in varnem  zavetju svetišča, po ravnem in navkreber, tako kot v vsakdanjem  življenju, nas je spremljala naša Gospa, Kraljica Miru. Hvaležni za  prejete milosti smo ji v varstvo izročili naše družine, župnijska  občestva in našo domovino, obenem pa z Njo podelili bolečine in križe.  Radost in kipenje življenja v naših otrocih je porajalo predokus nebes.  Po naših otrocih nam Marija kaže pot do Jezusa.

BLAGOSLOV OBNOVITVENIH DEL [ fotogalerija A. Jezeršek]
11. maj 2014
V  nedeljo, 11.05.2014 je bil blagoslov obnovitvenih del, zlasti oltarja  in križevega pota v cerkvi Marijinega oznanjenja v Crngrobu. Med nami je  bil nekdanji starološki župnik škof Andrej Glavan, ki je blagoslov tudi  izvršil.

Romanje po poteh STAROLOŠKEGA ROMARJA 2013 [ fotogalerija T. Kunaver]
12. maj 2013
V  nedeljo, 12. maja 2013, smo se farani in prijatelji odpravili že na  tretje ROMANJE PO POTEH STAROLOŠKEGA ROMANJA. Ob začetnem blagoslovu  romarjev v starološki cerkvi, kjer smo ob 7.00 romanje pričeli, nas je  spremljala kakšna kapljica dežja. Ko smo na Trnju zapustili zadnje hiše,  pa nas je zapustila zadnja kaplja. Pravzaprav ravno na istem mestu,  kjer je na lanskem romanju padla prva kapljica dežja, ki nas je potem  spremljal vse romanje, tokrat pa smo imeli čudovito vreme brez dežja. Po  poti na Križno goro smo v čudovitem majskem gozdu zmolili prvi del  rožnega venca. Pri cerkvi nas je že pričakal ključar Polde Kalan z  odprto cerkvijo, kjer smo si ogledali njeno umetniško bogato notranjost.  25 romarjev je dalje romalo proti Planici, kjer smo se ob 11. uri  udeležili redne sv. maše, ki jo je daroval Rudi Koncilja. Na harmoniju  se nam je pridružil organist Ambrož Demšar, ki je z družino ... [VEČ]

Tanja Jenko

ROMANJE PO POTEH STAROLOŠKEGA ROMARJA [ fotogalerija A. Jezeršek]
6. maj 2012
V nedeljo, 6.5.2012 smo se drugo leto zapored podali na romanje Po poteh Starološkega romarja, ki nas vodi po staroloških cerkvah. Pripravili sta ga Župnija Stara Loka in društvo Sotočje, da našo domovino in župnijo izročimo v Božje in Marijino varstvo. V farni cerkvi sv. Jurija v Stari Loki nam je domači župnik podelil romarski blagoslov in 48 romarjev iz starološke in škofjeloške fare, Žiri, Ljubljane, Kranja in drugod se je podalo do cerkve sv. Križa na Križni gori. V gostilni Pri Boštjanu so nas pozdravili s čajem in krofi, v cerkvi sv. nadangela Gabrijela na Planici pa smo imeli sv. mašo. V starodavni romarski cerkvi Marijinega oznanjenja v Crngrobu smo prisluhnili zgodovini tega bisera. Pot nas je vodila naprej do cerkve sv. Uršule v Pevnem, romanje pa smo zaključili v Kapeli Jezusovih blagrov v Papirnici s šmarnicami in litanijami. G. Janko Žagar nam je predstavil novo fresko Stvarjenje sveta slikarke Maje Šubic, ki krasi zunanjo steno kapele. Prihodnje leto vabljeni z nami!

Tončka Trilar in Urška Florjančič

Staroločani na Blejskem otoku prejeli Blažev žegen [ fotogalerija A. Jezeršek]
3. februar 2012
 »Že večstoletna navada je, da na god sv. Blaža blejski farani in mnogi  romarji od drugod poromajo na Blejski otok. Minilo pa je že nekaj zim,  odkar smo zadnjič lahko poromali na otok tudi peš po zamrznjenem jezeru.  Jasno vreme in zasneženi vrhovi so nas letos spomnili na Prešernov dan  in verz iz Krsta pri Savici: »Dežela Kranjska nima lepš'ga kraja …«  Somaševanje župnika iz Hotedršice, duhovnega pomočnika iz Radovljice in  diakona na pastoralni praksi v Stari Loki je vodil duhovni pomočnik na  Bledu Lucijan Potočnik. V pridigi smo bili med drugimi mislimi o smislu  bolezni in trpljenja povabljeni k molitvi za »dušno in telesno zdravje«.  Tudi Job je kljub trpljenju in preizkušnjam še vedno hvalil Gospoda. S  takim zaupanjem, vero in molitvijo naj bi pristopali k blagoslovu sv.  Blaža,« je v 9. številki letošnje Družine zapisal F. Pintar. Tudi  starološki farani smo letos z diakonom Martinom na god sv. Blaža, 3.  marca 2013, poromali k cerkvici na Blejskem otoku. Nekaj utrinkov smo  ujeli tudi v fotoaparat

PROŠNJI DNEVI [ fotogalerija A. Jezeršek]
20. maj 2012
Dneve  pred praznikom Gospodovega vnebohoda obhajamo kot »prošnje dneve«*,  teden pa imenujemo »križev teden«. S posebnimi molitvami prosimo za  blagoslov.
V župniji Stara Loka smo tudi letos po stari navadi v treh  »prošnjih dnevih«, ki jih obhajamo v »križevem tednu« pred praznikom  Gospodovega vnebohoda, poromali do podružničnih cerkva na Križni gori, v  Pevnem in v Crngrobu. V procesiji okoli cerkve z litanijami vseh  svetnikov in s prošnjo mašo smo vsak dan prosili za Božji blagoslov  polja, za varstvo pred nesrečami, za lepo vreme in dobro letino ter za  blagoslov vsega našega dela. V Crngrobu smo se še posebej spomnili na  vse žrtve povojnih pobojev in molitve darovali v zadoščenje za storjene  grehe. [VEČ]

PO STOPINJAH STAROLOŠKEGA ROMARJA
2011
Že  lansko leto je starološka župnija uvrstila na seznam knjižnih novitet  novo knjižico Starološki romar s podnaslovom vodič po staroloških  cerkvah. Že več let je župnik dr. Alojz Snoj želel in načrtoval ta  vodič, saj je že pred nekaj leti škofjeloški umetnostni zgodovinar dr.  France Štukl napisal tekst z opisi ... [VEČ]
Tončka Trilar

• dr. Janez Ambrožič: 041 970 307
  • Jože Dolenc: 040 315 951
URNIK MAŠ IN POBOŽNOSTI

• Ob nedeljah ob 7.30, 9. in 19. uri.
  • Od oktobra do zadnje nedelje v marcu, večerne maše ob 18. uri.
  • Ob delavnikih jautranje maše le v petek in soboto ob 8. uri, večerne pa ob 19. uri oz. 18. uri.
  • Češčenje Najsvetejšega vsak prvi petek v mesecu od 8h-24h.
  • 24. april, obhajanje patrona sv. Jurija, celodnevno češčenje.
  • Semenj, žegnanje, - obletnica posvetitve župnijske cerkve, prva nedelja v mesecu oktobru - rožnovenska nedelja.